Éttermi dolgozóként tudom, hogy milyen fontos a gyors utánpótlás minden eszközből, ételből, italbók, hozzávalóból. Nem olyan régen történt meg, hogy egy nagyobb (35-40) fős csoport foglalt nálunk asztalt. Időben bejelentkeztek így mindent sikerült előkészíteni ahhoz, hogy tökéletesen sikerüljön a vacsorájuk. Egy külföldi csoport volt, vegyes korosztályú, de felnőtt emberekből. Egy egész napos program után jöttek és látszott rajtuk, hogy a nyári hőségnek és a hosszú napnak köszönhetően, végtelenül éhesek és szomjasak. Így hát, gyakorlatilag azonnal neki is álltunk a rendelés felvételének és a vacsorájuk felszolgálásának. Rendkívül változatos ételeket rendelt a csoport, így szerencsére mindenkinek jutott mindenből. Egy valamire azonban egyáltalán nem számítottunk. Hogy hiába az előre beraktárazott hatalmas étel és ital mennyiség, mindenki egytől egyik fröccsöt vagy szódát szeretett volna inni a vacsorája mellé.
Utólag belegondolva, ez teljesen normális, hiszen ezek az italok tudják a legjobban csillapítani a szomjunkat. Tehát vissza térve a történethez, elképesztő volt, hogy tényleg mindenki italában ott volt a szóda. És hát persze mire nem voltunk felkészülve? Arra, hogy kifogy a Co2 palackunk…
Hiába a nagy mérete, egyszerűen ott találtuk magunkat, hogy vészhelyzet van és nincs elég szóda. Mondanom sem kell, hogy nem szolgálhattuk fel ásványvízzel az italokat, az mégis csak valamilyen szinten eléggé amatőr. Így hát, akinek csak tudtuk kiosztottuk a megrendelt italát, a többiektől pedig egy kis időt kértünk, nagy szégyenünkre. A kollegákkal, pedig hátra vonultunk a raktárba és nekiálltunk tanácskozni. Hiába volt minden ötletünk, nem maradt más, mint hogy felhívjuk az üzletvezetőt és segítséget kérjünk. Az este kezdet egyre inkább rémálommá válni, hiszen ez egy igen csak fontos társaság volt, akiket nem szerettük volna, hogy csalódás érjen. Kollektívan felelősnek éreztük magunkat. De muszáj volt hívni a főnököt, hogy bármilyen kínos is, de kifogyott a Co2 palack.
Legnagyobb meglepetésünkre József a főnökünk, a legnagyobb nyugalommal kezelte a helyzetet. A következőt mondta:
– Értem, semmi gond, óriási szerencsénkre a Co2 palackokat egy telefonhívásba kerül kicserélni, csak hívnunk kell a futárt . Így is tettünk, fogtuk és felhívtuk a futárt. Azonnal fel is vette a telefont az ügyfélszolgálati munkatárs. Semmi más dolgunk nem volt, csak bediktálni, hogy milyen típusú a palack, és mik a paraméterei (hány literes, hány kg-os töltésű, stb.) és mire végeztünk, már küldte is a futár az új feltöltött gázpalackkal. Annyira hamar kiért, hogy a vendégeknek gyakorlatilag fel sem tűnt, hogy bármi fennakadás történt (na persze ehhez hozzá járult a sok fröccs is, amit előzetesen megittak), az este jó hangulatban folyt és alig fél órán belül, már ki is lett cserélve a palack az újra és tudtuk folytatni a fröccsök és szódák készítését.
Elképesztő volt, hogy milyen felkészültséggel és készletarzenállal rendelkezik a palackfutár, ha tudtuk volna, hogy ők szállítanak az éttermünkbe, azonnal előkapjuk a telefont és már hívjuk is.
Így tehát hála a gyors és flott szolgáltatásnak köszönhetően tökéletes estét sikerült lebonyolítani, a technikai malőr ellenére. Rendkívül hálásak vagyunk azóta is. És csak ajánlani tudjuk a vállalkozást. A gyors és rohanó életben észre sem vesszük, hogy egy két természetesnek vált dolog, milyen fennakadást tud okozni és milyen kevés kell hozzá, hogy teljesen ki tudjuk azt küszöbölni.